Zilele acestea, un val de comentarii a apărut pe rețelele de socializare cu privire la o pictură realizată în anul 1652. După ce au văzut opera expusă în Galeria Națională din Londra, mulți au spus că pictorul este chiar un călător în timp pentru că surprinde un detaliu prezent în vremurile noastre. Explicația nu a fost găsită până acum.
Tabloul realizat în anul 1652 este semnat de pictorul olandez Ferdinant Bol și este expus în Galeria Națională din Londra. Opera de artă surprinde un băiețel de 8 ani, care este chiar vărul soției artistului. Frederick Sluysken, pe numele său, este ilustrat într-un cadru sobru, dar construit cu nuanțe calde.
Cei care au văzut pictura și au privit încălțările băiatului au putut vedea și sigla de la Nike. Brandul a apărut abia în anul 1964, la mai bine de 3 secole de când a fost realizat tabloul. Așadar, întrebarea pe care și-au pus-o vizitatorii galeriei este cum a știut Ferdinant Bol că vor exista încălțări de la Nike? Cel mai probabil, nu a avut nicio idee despre așa ceva și detaliul său, prezent pe un singur pantof, este ori o coincidență, ori o greșeală dată de întinderea culorii pe pânză.
Pictura a stârnit, în contemporaneitate, o serie de controverse deoarece arată un copil care nu doar că are vestimentația și postura unui adult, ci și consumă o băutură alcoolică, tărie, cel mai probabil, motiv pentru care are și lămâia tăiată pe tava de argint de alături.
Portretizarea tânărului în chip de adult a fost judecată greșit de către amatorii artei, care percep pictura prin prisma timpului lor. Un detaliu extrem de important este acela că în cea de-a doua jumătate a secolului al XVII-lea, noțiunea de copilărie era una extrem de diferită de cea din prezent. Oamenii vremii se raportau la copii ca la niște adulți mai mici. Hainele lor erau miniaturi ale hainelor adulților.
(CITEȘTE ȘI: Descifrarea misterului din „Cina cea de Taină”. De ce apare căzută solnița de sare în celebra pictură a lui Leonardo da Vinci)
Ferdinand Bol a trăit între anii 1616 și 1680. Născut și crescut la Dordrecht, a învățat să picteze de la Abraham Bloemaert. Ulterior, a lucrat și în studioul lui Rembrandt din Amsterdam și abia în 1642 a început să fie cunoscut ca artist independent.
În decursul timpului, a realizat portrete și picturi cu teme istorice. La începutul carierei sale, se putea observa faptul că stilul său era inspirat din opera lui Rembrandt, dar după 1650, a căpătat un stil mai colorat, dar și elegant în același timp.
(CITEȘTE ȘI: O pictură de Rubens, confiscată de autoritățile italiene dintr-o expoziție din Genova)